Saturday, May 16, 2009

Serunding@Genting








Tak jauh la dari rumah kami. So, kami bertolak pada hari Ahad jam 930pagi. Jalan bagus. Tak sesak. Cuma bila sampai kat Skyway, rupa-rupanya ramai sangat orang... Orang Melayu, Cina, India, Nepal, Indonesia, Bangladesh, yang tua bangka pun ada... Aku tertanya-tanya pasal apa apek ni excited sangat nak naik Genting ?
Bila kami sampai kat outdoor Theme Park, takde pulak. Jawapan aku terjawab sendiri masa aku on the way melalui indoor Theme Park. Mereka pergi untuk berjudi... hehehe.. Enjoy betul diorang. Yang ramai kat Outdoor theme park ialah orang-orang Bangladesh, Indonesia, Melayu. 
Aku dapat cam sebab bila diorang main game spiderman, nampak la tapak kaki tapak kaki hitam dengan laungan-laungan bahasa Urdhu dll.
Kalau nak kenal orang Indonesia senang je, bila diorang naik Game Solero, diorang nampak cool je seoalah-olah macam biasa. Aku rasa mungkin sebab diorang dah biasa. Ye la, buat bangunan tinggi-tinggi tapi tak gayat pun. Takpe la, asalkan dapat cari makan. AlLahlah yang memberi rezeki kepada mereka dan kita supaya kita bersyukur walau di mana kita berada..



Kelebihan 
Banyak games. Kena pergi awal-awal la..
Sejuuuukkk...
Cantik
Naik skyway yang mendebarkan
Kemudahan banyak...
Dekat je ngan KL (lebih kurang 30 km)

Kekurangan
Mahal la bila pegi weekend.
Ramai orang bila weekend, nak tunggu giliran main game, sikit punya lama...

3 comments:

@HHH said...

pegi tak ajak kengkawan...

9005394 said...

sampai hati kau
pergi tak de pu ingat kan ex bedmate kau niiiiiii

Anonymous said...

Aku sentiasa ingat korang walau di mana aku berada...
chee..